HISTÒRIA DELS JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
Els jocs i esports alternatius s'inicien en el nostre país al començament de la dècada dels 90 a través dels seminaris de INEF a Madrid. L'objectiu del seminari era cercar una renovació escolar en els programes d'educació física per a donar a conèixer als xiquets nous hàbits esportius.
El seminari va tenir un gran èxit ja que s'adaptava als interessos de la societat fent de l'esport un caracter més vivencial, recreatiu i lúdic.
A més, podem centrar els jocs i esports alternatius en set corrents que van provocar l'establiment d'aquestos jocs a Espanya:
1. Transformar l'educació física: canviar el currúculum.
2. Cooperació: potenciar la cooperació sense guanyadors i perdedors.
3. Interculturalitat: coneixement d'altres cultures a través del joc.
4. Educació per a la pau: jugar amb altres en lloc de jugar contra altres.
5. Mediació i resolució de conflictes: empatia.
6. Paradigma ecològic: coneixement de l'entorn des del seu respecte.
7. Teoria del fluir: la sensació de llibertat que proporciona el joc.
Comentarios
Publicar un comentario